:: LaguKu UntukMu ::

Wednesday, June 16, 2010

Hati

Apa ada dalam hati? Ermm kalau jawapan loyar buruknya tentulah ramai yang akan jawap ada darah. Betul la tu kot. Saya sendiri tak tahu. Tapi bukan itu maksud sebenar saya. Ianya lebih kepada perasaan.

Ramai yang cakap, " ikutla kata hati " atau " dalam hati tiada siapa yang tahu " dan macam-macam lagi ungkapan yang boleh dikaitkan dengan hati. Apapun ungkapannya, hanya empunya badan yang dapat merasakannya.

Namun kadang-kadang, diri sendiri tak dapat mentafsir maksud kata hati. Itu yang jadi tak tetap hati. Saya sendiri pun kadang-kadang menghadapi masalah sebegitu, terutamanya bila bershopping. Sekejap nak beli itu, sekejap nak beli ini. Akhirnya saya tak beli pun.

Dalam perhubungan pun kadang-kadang ada perasaan sebegitu. Kadang-kadang kita sayang sangat. Kadang-kadang plak rasa betul ker kita sayang kat dia? Perasaan yang mungkin ramai di antara kita pernah rasa. Walau apa pun rasa hati, kita masih perlu berfikir secara rasional. Tafsirkan perasaan hati dan berfikir plak buruk baiknya setiap tindakan yang kita akan ambil dan ianya perlulah juga disusuli doa agar rasa hati kita adalah keputusan terbaik yang kita buat.Hanya kita sendiri yang mampu buat keputusan yang terbaik untuk diri kita.

No comments:

Post a Comment