:: LaguKu UntukMu ::

Tuesday, August 3, 2010

Netbook or Notebook?

Ermmm..saya dalam perkiraan sama ada hendak beli netbook atau notebook. Saya dah pun ada notebook cuma notebook saya tu lama. Yelah beli masa tahun 2003. Masuk tahun ni dah 7 tahun dah notebook tu bersama saya. Beli pada tahun 2003, masa tu notebook memang mahal (RM 4000 ye saya beli) dan features of course tak sehebat notebook sekarang.

Kalau saya beli notebook baru anggaran harga lebih kurang RM 2000++ dan saya kena jual notebook saya (dah ada buyer tapi murahla kan) tapi masalahanya saya sangat sayangkan notebook tu. Berat rasa hati nak jual. Maybe sebab saya ni memang sayang benda pertama yang saya dapat. Bagi saya benda pertama tu amat susah untuk saya dapat so commercial value amat tinggi buat saya.

Kalau saya beli netbook, (which cost me around RM 1200++) saya akan simpan notebook saya. Notebook saya akan format balik and since harddisc dah penuh saya akan beli external hard disc (kalau beli notebook pun saya still akan beli external ni). Notebook saya akan guna untuk keje di umah dan netbook saya akan guna untuk travelling since my notebook berat dan besar.

well that's my plan. so far decide nak beli netbook jer. tapi tak tahula nanti kalau dah nampak notebook beralih arah plak. Beside kalau beli netbook, i still have extra money which i can "husha" to buy phone (since lost phone tak ganti2 lagi) or camera. hehe...cam banyak duit jer..

Well! any comment on my plan which can make into my consideration...

1 comment:

  1. netbook la misz..senang nak bwak..ley simpan blik notebook lame tu..ley bli hp..lae byk advantages ye..hee~~

    ReplyDelete