:: LaguKu UntukMu ::

Saturday, January 26, 2013

Cuti cuti Malaysia, Kelantan : Day 2

Hari kedua di kelantan membawa kami sekeluarga ke Rantau Panjang. Sebelum bergerak ke sana kami singgah bersarapan di D'klasik Kopitiam..menu di sini memang  menarik tapi servis nya sangat lambat..kami hanya order roti bakar dan hampir sejam menunggu hanya 2 dari 5 menu yang kami dapat..lama sangat menunggu kami decide untuk cancel order dan trus blah..bagi itu tak sepatutnya berlaku..tu blum penuh lagi, kalau penuh brape lama nak tunggu..orang tgh lapar ni cepat marah kan kan kan?

Perjalanan ke RP mengambil masa lebih kurang 45 minit..sampai kat situ jamm lah plak..jalan jadi slow sebab semua nak cari parking..alhamdullilah rezki kami, masuk je kawasan nak shopping ada kete nak kuar..so tak yahlah parking jauh sgt. Saya pernah datang sini dua kali,so ni kali ketiga saya sampai..

Saya memang dah aim beberapa barang untuk dibeli..sampai je trus gi survey barang2 tersebut..bagi saya harga di sini memang murah jika dibandingkan dgn di KL..kena pandai tawar..baju baju memang cantik kat sini..rambang mata ... rasa nak beli semua yang berkenan tapi beringat gak tentang duitnye..hehe..kalau ikut plan, saya tak nak beli baju tapi lain yang jadi..tulah perempuan kan dalam kata taknak tu mesti ada gak terselit sehelai dua...

Inilah hasil shopping saya..

Adik2 saya semua beli seluar jeans..diorang dapat sehelai  RM28..baju kebanyakkan saya tanya dalam average RM 28..minta kurang saya ley dapat RM 21..hehe..Kena pandai tawar menawar..kalau saya memang saya akan tawar harga serendahnya..barulah naik2 kan..kitorang lunch kat situ je..hidangan yang di ambil pastilah tomyam..dah sampai sini tomyam memang wajib rasa...

Dah habis shopping tu on the way balik kami singgah di masjid beijing..reka bentuk masjid ni memang nampak ala2 kat beijing..datang sini wajib singgah yer..




Sekali tengok nampak cam tokong cina tapi ini MASJID yer

Kami sampai hotel dalam kul 5.30 petang..lepas maghrib kami kuar semula tapi jalan kat wakaf che yeh jer..barang barang kat sini pun murah murah gak..kat sini saya beli casing phone jer &surveykan tudung tuk kawan saya..survey dulu besok malam baru nak beli..round punya round sedar sedar kul 12..wah lamanye kami berjalan jalan kat dalam ni..best mestilah lama..




Jubah jubah ni saya jumpa kat dalam wakaf ..memang murah RM 100 belum tawar yer..tengoklah betapa banyak manik tp harga dia murah..banyak lagi saya jumpa yang cantik cantik..bawah RM100 pun ada..sgt berbaloi kalau beli..tapi saya tak beli sebab labuh sgt..saya kena alter..pulak tu yang saya minat maniknye sampai bawah..so rugilah kalau saya potong kan..so tempah jelah..

Besok nak gi pasar siti khadijah plak...shopping lagi ke?? tungguuuuu

No comments:

Post a Comment