:: LaguKu UntukMu ::

Monday, May 31, 2010

Kehilangan

Satu perkara yang saya rasa semua orang pun tak mahu ianya terjadi kepada diri sendiri, tak kisahlah dalam apa jua bentuk pun. Terjadinya ia pasti sedikit sebanyak memberi impak dalam kehidupan seseorang itu. Impaknya pulak bergantung kepada apa yang kita hilang itu.

Saya sendiri baru saja kehilangan sesuatu yang amat berharga gak dalam hidup saya. Hilang HANDPHONE. Dalam zaman sekarang, kehilangan handphone mampu mengucar-kacirkan kehidupan seseorang. Saya sendiri dapat merasakannya. Ini adalah kali kedua saya kehilangan handphone. Kedua-duanya hilang kerana dicuri.

Handphone pertama hilang bersama-sama dengan handbag sekali. Tapi bukan kena ragut tau. Ianya saya sedar hilang sewaktu turun dari bas balik dari kerja. Saya sedar saya hanya pegang satu beg saja tapi handbag takde. Cam mana orang tu amik saya tak sedar. Semuanya berlaku dalam bas. Saya pasrah tapi kehilangan yang pertama ini tak berapa sedih sangat berbanding dengan kehilangan handphone kali ini.

Kehilangan yang kedua juga di curi. Saya rasa sangat sedih sebab ada beberapa gambar dan record yang saya buat tak sempat saya transfer dan ianya begitu bermakna untuk saya kerana ianya kenangan terindah buat saya. Memang terkilan sangat-sangat. Saya seperti nak suruh pencuri tu email jer gambar ngan record-record tu, handphone dia amikla tapi sape yang curi saya pun tak tahu.

Selain itu saya juga kehilangan nombor telefon rakan-rakan saya. Untuk itu saya mohon kepada rakan-rakan taulan sekalian untuk sms semula saya supaya saya dapat mengumpul kembali nombor-nombor anda. Nombor saya masih yang sama.

**Kehilangan barang mungkin tidak memeritkan berbanding kehilangan orang yang sangat kita sayang dan cinta.

No comments:

Post a Comment